A Hettyenfütty zenekar 2007-ben alakult. Mindannyiunk zeneszeretete a moldvai csángó népzenében találkozott. Fontosnak tartjuk, hogy táncházak, rendezvények, táborok, koncertek keretein belül népszerűsítsük a moldvai csángó népzenét.
Rendszeresen tartunk táncházakat a Hencida Népművészeti Egyesülettel karöltve.
Nagy kedvvel kapcsolódnak be táncházunkba az óvodásoktól a szépkorúakig.
Lemezre és koncertre készülő összeállításainkban a moldvai csángó népzene mellett az egyéni zenei ötletek is helyet kapnak.
A gyerekek fejlődésében lényeges szerepet játszik a zene és mozgás kettőse. Ebben a felelősségteljes nevelési munkában vállaluk részt a gyerektáncházak vezetésével.
Esküvőkön moldvai táncházat, illetve háttérzenét és vacsora zenét szolgáltatunk.
Célunk, hogy minél magasabb szintű, az autentikus gyökerekhez ragaszkodó zenéléssel szerezzünk örömöt közönségünknek.
Nemcsics Kinga:ének |
Takács Béla:furulya, kaval |
Varga Veronika:hegedű |
Merkl Balázs:koboz |
Merkl Tamás:dob |

Az általános iskolát és gimnáziumot a Kodály Zoltán Magyar Kórusiskolában végeztem. A moldvai énekek különleges hangzása vonzotta érdeklődésemet a népzene irányába. A Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetemen nagy segítséget kaptam a népzene komolyabb, behatóbb megismeréséhez. Jelenleg népi ének tanár képzésén tanulok.
A moldvai magyarok zenéjében való elmélyülést segítette az a Pusztinai tábor is, amin az Óbudai Népi Zeneiskola tanítványaként vehettem részt. Azóta több alkalommal sikerült Moldvába látogatni. Mindig nagy élmény volt a helyiek kedves invitálására belekapcsolódni a mindennapi élet menetébe.

1988-ban születtem Budapesten egy ötgyermekes csalás negyedik gyermekeként. Családomban mindenki játszott valamilyen hangszeren, így én is nagyon vártam, hogy elkezdhessek zeneiskolába járni. Mivel a legtöbben zongorázni tanultak, én is azt a hangszert akartam választani, de a cselló tanárnő –hallva éneklésemet- megkérdezte, hogy lenne-e kedvem csellózni. Természetesen igent mondtam (bár ha a trombita tanár kérdez meg, valószínűleg arra is rábólintottam volna), így kezdődött vonós pályafutásom, mely 1994 és 2001 között tartott a Péceli Zeneiskolában. Időközben 1997 őszén elkezdtem járni a Péceli Cimbora Népzenei Műhelybe citerázni tanulni Kovács Lászlótól és énekelni Pavella Kriszta felügyelete alatt. Az akkortájt alakult Gyöngyharmat együttesben még a mai napig zenélek. A hegedüléssel úgy léptem kapcsolatba, hogy szüleim vásároltak nekem egy öreg, ütött-kopott, oroszlánfejes hegedűt, melyen eleinte csak otthon játszadoztam, de 2007-ben beiratkoztam Jánosi Andráshoz az Óbudai Népzene Iskolába. Tőle két évig tanultam, majd Horváth Attilához kerültem, akitől a moldvai dallamokat tanulhattam, főleg Mandache Aurél nyomán. Tőle a mai napig tanulok. Az oroszlánfejes hegedűmnek azóta sajnos lába kélt, de a hegedülés szeretete a régi maradt.
...
1978 tavaszán születtem Budapesten. Első hangszerem a gitár, amit 91 környékén kezdtem el nyűni. Ebből adódóan a keményebb rock és metál zenei hatások népzenei előadásomban is tükröződnek. Néhány évre rá felszínesen billentyűzni is elkezdtem ez máig kitart továbbra is a felszínét karcolgatom a zongorázásnak és egyéb szintis témáknak. Kb. 6-7 éve felfedeztem a citerát mint hangszert és ehhez kötődik népzenei pályafutásom kezdete. Először csak autodidakta módon azt követően már idestova 5 éve csoportban, tudatosan is tanulom a hangszer rejtelmeit Pécelen a Csilinka zenekar keretei között többek között Verától. 4-5 éve derbukát is vásároltam evvel felváltva az asztalon és egyéb konyhai segédeszközökön dobolást.